کرونا کشاورزان را زودتر وارد شالیزارها کرد/انجام 70درصد آماده‌سازی شالیزاری با استفاده از روان‌آب‌ها

کرونا کشاورزان را زودتر وارد شالیزارها کرد/انجام 70درصد آماده‌سازی شالیزاری با استفاده از روان‌آب‌ها

با شروع بهار تکاپوی کشاورزان مازندران برای فعالیت در زمین‌های شالیزاری که چشم‌انتظارش بودند، آغاز می‌شود اما روزهای کرونایی موجب شد که کشاورزان ۱۵ تا ۲۰ روز زودتر فعالیت‌های کشاورزی را آغاز کنند.

این روزها دلخوشی کشاورزان در زمین‌ها و به امید سبز شدن نشاها است و درحال آماده‌سازی اراضی و تب و تاب تامین بذر و سایر هستند تا بتوانند نشاهای سبز را در دل زمین بنشانند.

علی‌محمدرمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: شرایط کرونایی موجب شد کشاورزان مازندران سال زراعی جدید را  ۱۵ تا ۲۰ روز زودتر شروع کرده و زمان‌بندی کنند.

وی با اشاره به انجام شخم و شیار و آب‌تخت اولیه ۷۰ تا ۷۵ اراضی شالیزاری استان مازندران، افزود: این مهم با استفاده از روان‌آب و آب رودخانه‌ها انجام شده که به مدیریت مصرف کمک کرده است.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: همچنین ۳۵ درصد بذرپاشی نیز انجام شده است که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار داریم قبل از ۲۵ فروردین ماه نخستین نشای مکانیزه در سطح استان انجام شود.

رمضانی به تکاپوی برنج‌کاران مازندران طی این ایام اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین توصیه‌ای که کشاورزان در ارتباط با خزانه‌ها باید به آن توجه کنند این است یک هفته به نشاکاری از هیچ نوع کودی به خزانه استفاده نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی احتمال هوای سرد داریم که لازم است کشاورزان نسبت به انجام عملیات نشاکاری در اواخر فروردین ماه اقدام کنند.

اخبار مرتبط

وقف یک زمین شالیزاری در جویبار برای نیازمندان

بذرپاشی بیش از 2 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان سیمرغ

0 نظر

ارسال نظر

capcha